پایگاه مجازی برق و الکترونیک

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست.

پایگاه مجازی برق و الکترونیک

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست.

توصیه ها و نکات هفته پایانی به کنکوری های 88

چند روز بیشتر به کنکور باقی نمانده است. همانطور که هفته ها و ماه ها گذشتند این یک هفته هم تمام میشود. شما چه اضطراب داشته باشید و چه نداشته باشید، در همین روز، همه چیز تمام شده است، مگر این که بخواهید خود را برای کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی هم آماده کنید. بر این که روزهای پایانی هم با راحتی و آرامش طی شود به توصیه های زیر توجه نمایید.

چند روز بیشتر به کنکور باقی نمانده است. همانطور که هفته ها و ماه ها گذشتند این یک هفته هم تمام میشود. شما چه اضطراب داشته باشید و چه نداشته باشید، در همین روز، همه چیز تمام شده است، مگر این که بخواهید خود را برای کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی هم آماده کنید. بر این که روزهای پایانی هم با راحتی و آرامش طی شود به توصیه های زیر توجه نمایید.

دام اضطراب

انجام هر کار مهم و حساسی خود به خود اضطراب آفرین است به خصوص وقتی که به مراحل نهایی آن نزدیک می شویم. این اضطراب تا حدی طبیعی است ولی هم چنان که گفتیم می توان با به کارگیری فنونی و مهم تر از همه داشتن تفکرمنطقی، اضطراب را تعدیل وکنترل کرد. نکته بسیار مهم آن است که علی رغم وجود این اضطراب طبیعی، بعضی ناشی گری ها هم به آن دامن می زند. یک نمونه از بدترین ناشی گری ها، مطالعه تا آخرین ساعات و لحظات است. عده ای حتی تا محل آزمون هم کتاب همراه خود می برند و تا لحظه ی ورود به جلسه دست بردار نیستند. فرض بگیریدحتی دو سؤال هم از این خوانده های دقیقه ٩٠ در آزمون بیاید ولی حتم داشته باشید این کار، یادگیری های قبلی شما را مختل خواهدکرد. یک ناشی گری دیگر هول شدن و عجله کردن است. این که بخواهید با سرعت کمبودها را جبران کنید و تا میتوانید بیشتر تست بزنید هر نتیجه ای هم که داشته باشد، بیشترین نتیجه اش افزایش اضطراب خواهدبود. اگر باحوصله و منطقی رفتار نمایید کمتر در دام اضطراب خود ساخته خواهید افتاد. درصورت لزوم به خودتان تذکر دهید.

آخرین تمهیدات

در چند روز پایانی، مراقب باشید در دام اضطراب خودساخته نیافتید. سعی کنید از روز ماقبل کنکور، تست زنی و تمرین را کنار بگذارید. اگرچنین کاری کردید توجه داشته باشید که هم هی وقت را پای تلویزیون صرف نکنید، فقط به خواب و استراحت نپردازید و یا به دنبال سوژه های جدید فکری نروید. به جای آن، در فضای سبز قدم بزنید، موسیقی ملایم گوش کنید، ورزش کنید، به عبادت بپردازید و دقایقی هم به تصویرسازی ذهنی و یا تمرین. شب شام سبکی میل کنید.  10 شب بخوابید و صبح زود بیدار شوید. حتما صبحانه مقوی بخورید و بدون صبحانه از منزل خارج نشوید حتی اگر عادت به صبحانه ی اول صبح ندارید حداقل کره و عسل و تخم مرغ و چای هر چند اندک، میل کنید. بد نیست چند عدد شکلات همراه داشته باشید. همه ی وسایل مورد نیاز را آماده کرده و در جای مشخصی قرار دهید. این کار را حتما خودتان انجام دهید. دو عدد خودکار، یک مداد تراش و یک مداد پاکن کافی است. برای اطمینان بیشتر، بهتراست یک جامدادی داشته باشید تا وسایل یک جا باشند. اگرعینکی هستید در صورتی که سابقه ی شکستن و خراب کردن عینک دارید! عینک یدکی تهیه کنید تا به مشکلی برنخورید. به تمهیدات و مقدمات لازم قبل از کنکور توجه داشته باشید.

مکان آزمون

در مورد مکان آزمون، توجه به چند نکته مهم است. اول محل آزمون و مسیر آن را شناسایی کنید. لازم است به شماره ی داوطلبی خود کاملا توجه داشته باشید تا خدای نکرده در مورد محل آزمون دچار اشتباه و مشکل نشوید. اگر روز آزمون صبح زود و سر موقع از منزل خارج شوید اطمینان و آرامش بیشتری خواهید داشت و هر گونه اشتباه احتمالی قابل جبران خواهدبود. دوم درمورد مکان آزمون و شرایط محیطی آن،خود را برای هر نوع وضعیتی آماده کنید. پیش بینی این وضعی تنها به شما کمک می کند که اگر با شرایط نامناسبی رو به رو شوید دست و پایتان را گم نکنید. ممکن است صندلی شما جایی باشد که مراقبین و رابطین جلسه زیاد تردد نمایند، شاید صدای کولر و یا نزدیکی فاصله ی آن،شما را اذیت کند، و یا شاید صدای سیستم صوتی نا مناسب باشد،به هر حال برای مواجهه با هر وضعیتی آماده باشید. اگرموضوعی موجبات ناراحتی شما را فراهم می آورد محترمانه به مسؤلین جلسه یادآوری کنید. محل آزمون و مسیرآن را از قیل شناسایی کرده و برای موقعیت مکانی پیش بینی های احتمالی لازم را به عمل آورید.

سر جلسه

عده ای به دلیل اضطراب و یا شاید ناشی گری به خصوص برای آن هایی که تجربه اول است حساسیت های خنده داری از خود نشان می دهند. البته رعایت یک سری اصول کلی لازم است ولی وسواس نیست. وسواس درمورد نحوه ی پرکردن خانه های پاسخنامه، پاک کردن و تصحیح اشتباهات، تطبیق چندباره ی شماره سؤال با شماره ی پاسخنامه، سرعت در برداشتن دفترچه سؤالات و عجله در آغاز پاسخگویی...، موجب اتلاف وقت و افزایش اضطراب می شوند. سرجلسه کارخود را بکنید و کاری به دیگران نداشته باشید. اگر از داوطلبان اطراف شما کسی سؤال پرسید و یا حتی تقلب خواست، اصلا توجه نکنید و برای خود دردسر نسازید. برای رفع خستگی در سر جلسه، می توانید بعضی از تمرینهای آرمیدگی را انجام دهید. سر جلسه ی آزمون دقت لازم را در پاسخگویی داشته باشید ولی وسواس به خرج ندهید. توکل و توسل و یاد خدا آرامش بخش دلهاست. همچنین در صورت امکان دفترچه سوالات را از جلسه خارج و برای آماده کردن هرچه سریعتر حل تشریحی، آن را به صورت اسکن شده برای ما ارسال کنید. اگر فکر می کنید واقعا کارهای لازم را انجام داده اید و در آن چه که از دستتان برمی آمد کوتاهی نکرده اید پس اضطراب و نگرانی را به خود تحمیل نکنید، توکل داشته باشید و با توسل به معصومین و ائمه اطهار از آنان مدد بجویید. به خودتان و تلاش های صورت گرفته اعتماد داشته باشید و این اعتماد را با توکل و توسل، کامل کنید.

نتیجه گیری

١ در چند روز پایانی،مراقب باشید در دام اضطراب خودساخته نیافتید.

٢ به تمهیدات و مقدمات لازم قبل از کنکور توجه داشته باشید.

٣ محل آزمون و مسیرآن را از قیل شناسایی کرده و برای موقعیت مکانی پیش بینی های احتمالی لازم را به عمل آورید.

٤ سر جلسه ی آزمون دقت لازم را در پاسخگویی داشته باشید ولی وسواس به خرج ندهید.

٥ به خودتان و تلاش های صورت گرفته اعتماد داشته باشید.

6 - در صورت امکان دفترچه سوالات را با خود از سر جلسه خارج کنید

نظرات 2 + ارسال نظر
شهاب سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 19:20 http://www.electronix.blogsky.com

سلام . . .
من شما رو لینک کرده بودم ولی نه تو وبلاگ برق و الکترونیک . . تو وبلاگ دیگم . . شرمنده من ۴ تا وبلاگ دارم . . .۲ تا تو بلاگفا دوتا تو بلاگ اسکای . . . دائم قاطی میکنم . شرمنده . شما توی کتابخونم لینک شده بودی . الان تو جفتش لینک شدی. .
www.pdfsara.blogfa.com
www.pdfsara.blogsky.com

www.shahab2005.blogfa.com
www.electronix.blogsky.com

REZA شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 23:44 http://saat9.blogsky.com

شما رو لینک کردم دوست عزیز....به امید آشنایی بیشتر..........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد