پایگاه مجازی برق و الکترونیک

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست.

پایگاه مجازی برق و الکترونیک

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می کنند و بر حسینی می گریند که آزادانه زیست.

مشاوره کارشناسی ناپیوسته برق

چه راهکارهایی برای کمتر اشتباه زدن تست‌ها پیشنهاد می‌کنید؟ 

 

 

کدامیک از دروس تخصصی را حتما باید خوب بزنم تا در آزمون به نتیجه مطلوب دست پیدا کنم؟ 

 

 

من هنگامی که در منزل تست می‌زنم درصدهایم تقریبآ نزدیک 65 تا 70 درصد است اما در آزمون‌ها این درصدها خیلی پایین‌تر هستند. به نظر شما مشکل کار از کجاست؟ 

 

به نظر شما من ترتیب درس خواندم باید به چه صورت باشد، یعنی مثلا اول عمومی را بخوانم بعد تخصصی یا برعکس؟ من اول تخصصی‌ها را می‌خواندم و بعد عمومی؛ اما بعد تخصصی‌ها را تا حدی فراموش می‌کردم. و ... به ادامه مطلب بروید

چه راهکارهایی برای کمتر اشتباه زدن تست‌ها پیشنهاد می‌کنید؟

در جوابگویی به سوالات تستی، چهار حالت وجود دارد: 1- روش حل مسئله و در نتیجه  پاسخ تست را می‌دانید و می‌توانید آن را در مدت زمان لازم جواب دهید. 2-  سوالی را بلدید ولی وقت‌گیر است. 3- سوالی را شک دارید که بتوانید حل کنید و به جواب برسید. 4-سوالی را اصلا بلد نیستید. در مورد آخر واضح است که نباید جوابی بدهید. مورد دوم را علامت بزنید که پس از مورد اول به سراغ آن تست‌ها بروید و به آنها پاسخ دهید. سوالات مورد سوم را نیز مشخص کنید تا اگر در پایان ، وقت اضافی داشتید، به آنها بپردازید. اگر مطمئن شدید که درست حل کرده‌اید آن را جواب دهید در غیر این صورت آن را رها کنید. این نکته را در نظر بگیرید که لازم نیست حتما خود را مجبور کنید که تمام سوالا را جواب دهید.

کدامیک از دروس تخصصی را حتما باید خوب بزنم تا در آزمون به نتیجه مطلوب دست پیدا کنم؟

اولویت درس‌های تخصصی در گرایش الکترونیک به ترتیب: الکترونیک و مدارهای الکتریکی-مدار منطقی و ماشین‌های الکتریکی، در گرایش قدرت به ترتیب: ماشین‌های الکتریکی- مدارهای الکتریکی-مدارهای فرمان و سیم پیچی و الکترونیک، در گرایش کنترل: ابزار دقیق-مدارهای الکتریکی و مدارهای فرمان و سیم پیچی-ماشینهای  الکتریکی، در گرایش مخابرات: مدارهای الکتریکی- الکترونیک و ماشین‌های الکتریکی و در گرایش شبکه‌های انتقال و توزیع: مدارهای الکتریکی- ماشین‌های الکتریکی و ابزار دقیق است. دروس ریاضی و فیزیک نیز از اهمیت زیادی برخوردارند و حتما باید در تمام گرایش‌ها به خوبی پاسخ داده شوند. منظور از اولویت این است که اگر کسی مثلا در گرایش الکترونیک وقت کافی برای مطالعه و یادگیری تمام دروس ندارد، باید وقت خود را روی مدار و الکترونیک و 2 تا درس دیگر مثلا ریاضی و مدار منطقی بگذارد و این 4 درس را خوب بزند.

من هنگامی که در منزل تست می‌زنم درصدهایم تقریبآ نزدیک 65 تا 70 درصد است اما در آزمون‌ها این درصدها خیلی پایین‌تر هستند. به نظر شما مشکل کار از کجاست؟

دوست عزیز در منزل به دلیل وجود شرایط بهتر (موقعیت بهتر برای نشستن، محیط آرام‌تر، استرس کمتر و...) مسلما بهتر می‌توانید به سوالات پاسخ دهید. من پیشنهاد می‌کنم برای این‌که در هنگام آزمون هم، مانند منزل بتوانید خوب تست‌ها را جواب دهید، در منزل نیز شرایط موجود در آزمون را به وجود آورید مثلا روی صندلی مشابه آزمون بنشینید، وقت را در هنگام پاسخ گویی در نظر بگیرید و... این کار مخصوصا در روزهای نزدیک به کنکور که تمام درس‌ها را خوانده و باید تمام تست‌های درس‌های مختلف را مانند یک آزمون جامع بزنید، بسیار مفید است و موجب می‌شود آمادگی بیشتری برای آزمون داشته باشید.

به نظر شما من ترتیب درس خواندم باید به چه صورت باشد، یعنی مثلا اول عمومی را بخوانم بعد تخصصی یا برعکس؟ من اول تخصصی‌ها را می‌خواندم و بعد عمومی؛ اما بعد تخصصی‌ها را تا حدی فراموش می‌کردم.

 دروستخصصی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند و نباید آن‌ها را از لیست دروسی که باید در طول روز مطالعه شوند، حذف کنید. از طرفی با توجه به وقت باقیمانده تا کنکور، دروس عمومی را هم باید در کنار آن‌ها حتما بخوانید. یعنی باید این درس‌ها در کنار هم و طبق یک برنامه حساب شده مطالعه شوند. این کار موجب می‌شود که تنوعی هم در نحوه مطالعه ایجاد شود (چون درس‌های تخصصی مفهومی و درس‌های عمومی حفظی هستند) و در ضمن تنها راه جلوگیری از فراموشی مطالب خوانده شده، تکرار و تمرین زیاد و مستمر است. به طوریکه باید درس‌ها تا زمان آزمون چندین بار مرور شوند(مخصوصا درس‌هایی که در آن‌ها مهارت کمتری دارید). نکته قابل ذکر دیگر این است که ترتیب خواندن درس‌ها مهم نیست بلکه نحوه مطالعه و میزان و چگونگی مطالعه شما اهمیت دارد بطوریکه بتوانید اولا درس‌هارا به صورت مفهومی بخوانید و ثانیا با تمرین زیاد آن‌ها را به حافظه بلند مدت خود بسپارید.

درشب کنکور چه درس‌هایی را باید بخوانیم؟

در شب کنکور (1یا 2 ماه قبل کنکور)، از یادگیری مطالب جدید خودداری کرده و فقط به تکرار و تمرین مطالب خوانده شده و سازماندهی آن‌ها بپردازید .گاه حجم مطالبی که خوانده میشود بسیار زیاد است و فرد فرصت طبقه بندی و پردازش آنها را پیدا نمی‌کند. بسیاری از دانشجویان با خستگی فراوان امروز را به فردا می‌رسانند و هیچ فرصتی برای تجدید قوا و کسب انرژی ندارند. این افراد چه بسا نتایج ضعیفی در کنکور می‌گیرند. به خود فرصت جمع بندی و سازماندهی مطالب رابدهید تا نتایج بهتری دریافت کنید. در این زمان باید مطالب خلاصه نویسی شده و تست‌های مختلف سال‌های گذشته و تست‌های آزمون‌ها را مرورکنید و در روزهای نزدیک به کنکور نیز در منزل چند بار به صورت جامع (همه درس‌های) کنکور را برای خود برگزار نمایید.

نظرات 7 + ارسال نظر
هادی شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 20:33 http://modern-talking.blogsky.com

سلام
چه جالب شما هم مثل من تبلیغات اکسینادز در وبتون دارید و مثل من برقی هستید.اگر موافق باشید با هم تبادل لینک کنیم.

حمید شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 20:46 http://tractorfc.blogshy.com

سلام با همون اسمس که خواسته بودی لینکت کردم روی تبلیغات هم کلیک کردم تو هم جون مادرت روی تبلیغات من کلیک کن منو هم با نام اخبار تیم تراکتور سازی تبریز لینک کن

کمیاب سنتر شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 21:14 http://www.kamyabcenter.orq.ir

سلام ممنون از این که به وبلاگم سر زدی
منو با اسم کمیاب سنتر لینک کنید درضمن قالبتون به هم ریخته گفتم بدونید

حمید یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 00:56 http://hamid65.blogsky.com

سلام
سر زدم
اون کاریم که خاستی انجام دادم
همیشه موفق باشی
بای

مینا یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 11:07 http://nilofar.blogsky.com

سلام وبلاگ جالبی دارید اما حیف که من برقی نیستم اما به هر حال استفاده کردم چون جالب بود.
موفق باشید.

هادی دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 16:41 http://modern-talking.blogsky.com

سلام
یک سوال داشتم.من چگونه می تونم مثل شما برای ورود و خروج وبلاگم از این نوشته ها بگذارم؟که ملت بیان رو تبلیغا کلیک کنن.

مجید دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 18:54 http://web-in-details.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
اینجا که همش در مورد ارشد برق ِ !!!
کامپیوترش پس کجاست !!! :)

موفق باشی

سلام کامپیوترم از امروز میزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد